Change Value Process
/
Poznaj integralną, wielowymiarową metodologię pracy ze sobą, grupą, zespołem i firmą skupioną na uwalnianiu oporu, przygotowującą do zmian i wzrostu (osobistego i biznesowego)
Gdybym miał odpowiedzieć na pytanie co jest esencją mojego życia i pracy, odpowiedziałbym: praca z oporem – własnym i ludzi. Uważam, że jeśli poradzimy sobie z własnymi blokadami, cieniami, oporami, to potrafimy osiągnąć to, co na początku uważamy za niemożliwe.
Od początku kariery ciągle zadawałem sobie pytania: dlaczego tak, a nie inaczej się dzieje z ludźmi, firmami, związkami? Co działa? Jak działa?
Te pytania nieustannie chodzą mi po głowie. Gdy kryzysowy 2012 rok zmusił mnie do zadania sobie jeszcze mocniej pytania: w jakim kierunku mam zmierzać, co jest moje, czym tak naprawdę mam się zajmować, powstała idea Change Value Process (CVP), czyli filozofia i metodologia zmiany człowieka oraz organizacji.
Od 2012 do 2017 kształtowała się, ewoluowała. W listopadzie 2018 wydaję książkę, która jest uwieńczeniem całego procesu. Jest to połączenie najważniejszych dla mnie i według mnie aspektów psychologii człowieka i biznesu. CVP jest podstawą mojej pracy doradczo-coachingowej.
Dzięki CVP zyskasz
CVP pomaga w radzeniu sobie z główną blokadą ludzką: lękiem przed zmianą
Lęk przed zmianą tworzy często opór w nas albo wśród ludzi w organizacji i nie pozwala iść dalej, wywołuje napięcia, konflikty. Powstaje, ponieważ często nie rozumiemy zmiany, która nadchodzi. Nie wiemy dlaczego ona jest, skąd przyszła i dokąd zmierza. Niezwykle częstym współcześnie zjawiskiem jest przytłaczająca ilość bodźców, zadań, które zasłaniają nam świadomość naszych mocnych stron, talentów, zdolności. To z kolei jest powodem poczucia, że nie damy rady, że wszystko nas przytłacza. CVP powstało po to, aby radzić sobie z tymi wyzwaniami. Change Value Process jest nie tylko podstawą mojej pracy doradczo-coachingowej, ale także absolwentów Szkoły Doradców CVP. Jest także filarem dla programu Elitarnej Szkoły Liderów Zmian, który jest indywidualnym, rocznym programem dla menadżerów i kadry zarządzającej. Na bazie CVP stworzony został program Change Management Academy dla kadry dyrektorskiej oraz Sales Academy dla menadżerów sprzedaży oraz handlowców.
CVP pozwala zrozumieć blokady, które powstają przez:
- Przeciążenie odpowiedzialnością
- Przeciążenie ilością informacji
- Lęk przed oceną
- Ciśnienie np. finansowe i skupienie na tym, zamiast na działaniach
- Bagatelizowanie
- Wypalanie życiowe
- Fizyczne przemęczenie
- Cień
W CVP pracujemy nad 3 obszarami
W każdym z tych trzech obszarów zawsze stawiamy sobie 3 cele:
pokonać OPÓR, dokonać ZMIAN, zwiększyć SKUTECZNOŚĆ i WYDAJNOŚĆ.
W CVP mówimy
- Adaptuj się albo giń.
- Nazywaj rzeczy po imieniu, a zmienią się w oka mgnieniu.
- Możesz się uczyć, rozwijać, ale jeśli nie umiesz zaprojektować etapów zmian i ich nie znasz, to często nie osiągniesz celu.
- Nie musisz się rozwijać, ale musisz reagować na zmiany.
- Tak naprawdę nie rozmawiasz z ludźmi, ale z ich cieniami.
- Otrzymujesz to, na czym się koncentrujesz. Jeśli nie osiągasz tego, co chcesz, oznacza to, że albo Twój Cień Cię blokuje i powoduje opór, albo Twoje CEMKi wymagają zmiany, albo nie koncentrujesz się na tym, na czym powinieneś.
Program Change Value Process
Poniżej główne metody i modele w CVP, które stanowią unikalny merytoryczny fundament filozofii i metodologii. Jest to element Szkoły Doradców CVP oraz Szkoły Liderów Zmian, a także filar programów dla firm: Change Management Academy oraz Sales Academy. Jednocześnie podczas pracy doradczo-coachingowej Adam Dębowski i absolwenci Szkoły Doradców korzystają z wybranych narzędzi CVP.
- Etapy ewolucji rynku 1.0-4.0
- Kwestionariusz CEMKów
- 8 Kompetencji lidera 2.0 i 3.0
- Mechanizmy cienia człowieka i organizacji
- Idea celów esencjonalnych
- Pytania boskie
- Piramida efektywności i współpracy
- Stany umysłu
- 5 wymiarów człowieka
- 3 wymiary rzeczywistości
- 8 etapów ewolucji człowieka
- Mapa oporu
- Koło pytań
- Niewidzialne kompetencje
- 4 etapy rozwoju lidera
- IMT – Integralny Model Tożsamości
- Mierniki sukcesu CVP
- Poziomy zaufań
- Model TT
- 3 etapy myślenia
- Business Gaps
- Korpogry
- Paradoksy biznesu
- Pułapki lidera
Dowiedz się, jak wykorzystać Change Value Process w praktyce
Jeśli chcesz poznać CVP, nauczyć się stosować tej metodologii w pracy jako coach, doradca, terapeuta lub wykorzystywać ją w zarządzaniu firmą i zespołem napisz do nas! Dobierzemy dla Ciebie najlepszą formę pracy: Szkołę Doradców lub Szkołę Liderów Zmian lub Warsztaty wewnętrzne dla firm.
CVP to metodologia psychologii przyszłości
Mój blog Psychologia Zmiany i Rozwoju zgłębia różne zagadnienia przyszłości m.in. ze strony psychiki ludzi. Jednym z najważniejszych wniosków na temat nas w przyszłości jest fakt, że “przetrwają ci”, którzy będą myśleć, w sposób szerszy oraz pogłębiony.
Dlatego praca poprzez CVP zmusza do pogłębionej autorefleksji. Uważam, że to jest jedna z kompetencji przyszłości – w 2018 roku zaczyna się o tym mówić oficjalnie. Ludzie “niemyślący” nie będą mieli pracy lub będą mieli coraz gorzej płatną pracę. Ten kto myśli, ma przemyślenia, wnioski będzie coraz cenniejszy na rynku pracy. Im mniejsza będzie autorefleksja, tym mniejsza jest inteligencja emocjonalna, a tym samym gorsza umiejętność adaptacji. To prowadzi do sytuacji, w której coraz gorzej radzimy sobie w życiu, w zmianach i we współpracy.
Nie chodzi o filozofowanie, teoretyzowanie. Chodzi o to, aby umieć mądrze na siebie spojrzeć, przyjrzeć się sobie. Nie zdawać się na test, program komputerowy czy inne osoby. Wtedy rośnie nasza zdolność adaptacji do zmian. Wtedy zyskujemy przewagę nad innymi, którzy działają bezmyślnie.
Kiedyś w świecie 1.0 przewagę na rynku pracy tworzyły kontakty, majątek, status społeczny.
Wciąż to jest ważne, ale w świecie 2.0 kluczowa stała się edukacja. Posiadanie wykształcenia, wiedzy dawało przewagę. Później, coraz ważniejsze zaczęło być doświadczenie oraz praktyczne umiejętności. Wciąż to wszystko ma ogromne znaczenie, ale w świecie 3.0 (współcześnie i w kolejnych 5-10 latach) i 4.0 (IV rewolucja przemysłowa, która zacznie się w najbliższych latach i będzie wpływała na kolejne 20-50 lat) na znaczeniu coraz bardziej zyskuje inteligencja emocjonalna. To ona będzie dawała przewagę oraz poczuciem spokoju wewnętrznego.
Współcześnie mamy coraz większy rozwój technologiczny, ale coraz większe problemy psychologiczne. Poczucie pędu, zagubienia, chaosu, przytłoczenia, marazmu rosną. Paradoks polega na tym, że rozwój technologiczny i cywilizacyjny nie dają nam większego szczęścia, spokoju, radości. Rosnące napięcia psychologiczne wpływają na coraz gorsze efekty biznesowe, sprzedażowe, finansowe – w szczególności widać to w małych i średnich firmach.
Dlatego CVP skupia się na trzech obszarach: Mentalność i Emocje, Komunikacja i Strategia – czyli człowiek, ludzie, firma. Dopiero uważny rozwój wszystkich tych trzech aspektów będzie w świecie 3.0 i 4.0 dawał gwarancję przetrwania oraz co ważniejsze, przewagę na rynku i spokój wewnętrzny.
Skontaktuj się z nami
Skorzystaj z formularza obok lub skontaktuj się bezpośrednio z opiekunem klienta, który odpowie na wszystkie Twoje pytania.