Przed Tobą wyniki badania, które Instytut Liderów Zmian  w ramach Centrum Badawczego CVP zrealizował
w okresie 4.04.20-19.04.20 na 425 respondentach.

Nie było to badanie, które miało na celu badać całą populację Polaków.

Dotarliśmy głównie do osób (85%) z wykształceniem wyższym, gdzie 51,3 % to mężczyźni w wieku 30-42 lata, 46,3% to kobiety w tym wieku.
Aż 21,9% to mężczyźni powyżej 50 roku życia i aż 27,2 to kobiety powyżej tego wieku.

Średnie zarobki są wyższe od średnich zarobków Polaków, które według GUS w 2019 wynosiły nieco ponad 4900 zł brutto.
20% badanych zarabia powyżej 11tys. zł na rękę. 19% 6-11tys. zł na rękę. 31% 3-6tys. zł na rękę. Zaledwie 30% otrzymuje poniżej 3tys zł na rękę

54% mieszka w mieszkaniu/domu powyżej 60 m2, a 21,9% w mieszkaniu 41-60 m2. Podczas gdy według GUS średnia w Polsce w roku 2019 to 28,2 m2
Także nie jest to na pewno grupa reprezentująca Polskę. 92% odpowiedzi płynie od Polaków z Polski. 8% od Polaków mieszkających w takich krajach jak: Niemcy, UK, Irlandia, Szwecja, Hiszpania.

I dlatego to badanie jest ciekawe, choć nietypowe.

Odpowiada na pytanie jak grupa bardziej zamożnych osób radzi sobie w obecnej rzeczywistości.
Lepiej? Gorzej? Jakie płyną z tego wnioski?

1/5 pracuje w firmie powyżej 1000 pracowników, a ponad 40% w firmie powyżej 100 pracowników. Jednocześnie 9,6% respondentów nie ma obecnie pracy. 30% to mali i więksi przedsiębiorcy. Więc grupa nie jest jednolita. 57,% pracuje obecnie zdalnie, 17,2% pracuje w biurze, 16% przestało pracować w okresie pandemii.

Wielu respondentów to klienci usług doradczych Instytutu Liderów Zmian.
Z 30 osobami, które wypełniły badanie dodatkowo rozmawialiśmy pytając ich: z czego wynika fakt, że ich poziom stresu jest mniejszy? Jakie działania podejmują? Dlaczego lepiej sobie radzą niż inni? Jak zabezpieczyli swoje finanse? Jak radzą sobie z pandemią?
Te wnioski zostały przedstawione w rozwinięciu badania, które jest dostępne w PDF po pobraniu (ramka na dole strony).
Na stronie publikujemy 12 slajdów. Wszystkich slajdów graficznych jest 35, zaś stron ponad 60.

Poniższe slajdy pokazują interesujące wyniki i opinie. Poniżej opisaliśmy 5 pierwszych ważnych wniosków.

Natomiast jeśli ciekawią Cię odpowiedzi na poniższe pytania, to zapraszamy do pobrania pełnego raportu w formie PDF. Pełny Raport odpowiada na pytania:

  • na ile miesięcy badani posiadają oszczędności?
  • jaki jest u nich poziom stresu oraz niepewności?
  • jaki jest związek oszczędności, poziomów zarobków ze stresem?
  • jak wielkość mieszkania wpływa na radzenie sobie z sytuacją?
  • czy pracodawcy dobrze zachowali się w okresie kryzysu?
  • jakie są według pracowników pozytywne czynniki, o które firmy zadbały w czasach kryzysu?
  • czego badani oczekują od rządu?
  • czy trzeba będzie zmieniać zawód i firmę?

W badaniu cały czas można brać udział.

Kolejny Raport planujemy na czerwiec 2020, aby porównać, jak zmieniają się nastroje i sytuacja finansowa Polaków.

Zapraszamy do udziału: www.adamdebowski.pl/badanie

Poniżej znajdują się slajdy z wynikami badania. Poniżej zaś podstawowe i ważne wnioski.

Jeśli interesuje Cię pełny raport i najważniejsze wnioski, zapraszam do pobrania go w formie PDF.
Wystarczy podać swojego maila w ramce na dole. Wtedy na podany adres przyjdzie link z Raportem PDF.

Dziękujemy zespołowi pracującemu nad badaniem w ramach Centrum Badawczego:

Dominik Ciurkot – asysta techniczna, wizualizacja wyników, analiza
Patryk Kowalczyk – asysta IT
Kamila Kurek-Dębowska – weryfikacja wyników i korekta
Adam Dębowski – pomysłodawca badania, autor raportu

Dla tych, którzy
potrzebują szybkich wniosków na ogólnym poziomie
zapraszam do przeczytania poniższych 5  wniosków za naszego Raportu.

Dla tych, którzy

  • potrzebują więcej szczegółowej analizy, najważniejszych wniosków, odpowiedzi na pytania
    • na jaki czas Polacy w badaniu posiadają oszczędności
    • jakie są ich zarobki
    • jaki jest wpływ zarobków i oszczędności na poziom stresu
    • jak pracownicy oceniają podjęte działania w firmie i komunikację ich szefów
      a
      Na stronie publikujemy 12 slajdów. Wszystkich slajdów graficznych jest 35, zaś stron ponad 60.
      A
      a
  • a także szukąją praktycznych wskazówek na temat zwinnego zarządzania, zarządzania zmianą, zarządzania oporem, nowoczesnej komunikacji w firmie oraz rozwoju tzw. przedsiębiorczej mentalności w firmie, która pomaga w wyższym poziomie kreatywności, zapraszam do pobrania Raportu PDF: “Jak być zwinnym i otwartym na zmiany – wnioski z Raportu nastroju i finansów Polaków w obliczu Covid-19 kwiecień 2020” – wystarczy podać poniżej imię i maila w ramce poniżej

 

5 pierwszych, szybkich wniosków Raportu nt. Nastroju i Finansów Polaków w obliczu Covid-19 – kwiecień 2020

  1. 80% osób zadeklarowało, że nie potrzebuje pomocy! Tylko 6-8% zaznaczyło, że potrzebuje wsparcia psychologicznego, finansowego. To pokazuje, że badana grupa jest bardzo samodzielna i samowystarczalna. Ciekawi nas bardzo, jak ta sama grupa odpowie na to pytanie w okresie maj-czerwiec 2020. Czy ich sytuacja się nie zmieni, poprawi czy pogorszy?
    a
    Sądząc po wywiadach, które przeprowadzamy systematycznie z naszymi klientami, wiele osób przedsiębiorczych potrafi wykorzystać swoje szanse. Natomiast specjaliści pracujący w organizacjach czują się bezpieczni. Można wyciągnąć wniosek, że osoby kreatywne oraz wyspecjalizowane w obszarach ważnych dla biznesu, mają zdolności i możliwości radzenia sobie w kryzysie.
    a
    a

       a
  2. 22 % jest bardzo zniecierpliwionych obecną sytuacją, zaś 17% na średnim poziomie. Mamy więc grupę 39%, których emocja frustracji jest wysoka. 21% nie jest zniecierpliwiona. 49% na niskim i umiarkowanym poziomie.  16% chce zaostrzenia ograniczeń kwarantanny. 33% chce utrzymania obecnych standardów (przypomnijmy, chodzi o procedury wprowadzone w okresie 04.04.2020 – 19.04.2020). 43% oczekuje otwarcia niektórych instytucji, tym samym zmniejszenia ograniczeń.
    a
    a
       a
  3. 40% uważa, że kraj w którym mieszka (92% Polaków mieszkających w Polsce, 8% za granicą) podniesie się po obecnym kryzysie, ale prawie tyle samo, bo 39% nie ma zdania. 21% zaś jest przekonanych, że nie będzie to możliwe. Ciekawi nas opinia za 1-2 miesiące. Czy wyniki pójdą w górę, czy w dół.
    a
    Co badani uważają na temat firmy, której pracują – czy podniesie się po kryzysie? Jakie są opinie na temat potrzeby przebranżowienia, zmiany pracy? O tym w pełnym raporcie do pobrania bezpłatnie ramce na dole strony.
    a
    a
       a
  4. Dla tylko 11% wielkość mieszkania jest problemem w okresie kwarantanny. Na 83%  wpływa pozytywnie. Na pewno na te wyniki ma wpływ fakt, że 54% mieszka w mieszkaniu/domu powyżej 60m2 (z czego 35% powyżej 81 m2), a 21,9% w mieszkaniu 41-60 m2. Jest to znacząco więcej niż średnia w Polsce (według GUS średnia w Polsce w roku 2019 to 28,2m2).
    a
    Zaledwie 17% naszych badanych ma mieszkanie poniżej 41 m2.Wnioskujemy, że grupa badanych może pozwolić sobie na lepszy standard życia, który ułatwia funkcjonowanie w czasach zamknięcia. Jednocześnie ciekawe jest to, że 32% obawia się najbardziej obniżenia standardu życia. Jest to więcej niż obawa przed chorobą (28%). Wyższy standard pomaga, jednocześnie generuje większe obawy przed utratą tej wygody.
    a
    a
       a
  5. Aż 72,7% badanych uważa, że dobrze, bardzo dobrze lub doskonale umie dopasować się zawodowo/biznesowo do obecnej sytuacji! To niezwykle wysoki wynik.
    Średnio, badani na skali 0-5 ocenili swój poziom energii życiowej na 3,4, natomiast energię życiową bliskich, rodziny, współpracowników oceniają na 2,8.Czyli własną energię oceniamy wyżej niż energię innych. Jakie są tego przyczyny? Zarobki? Oszczędności? Wielkość mieszkania? Umiejętności radzenia sobie w zmianie? Zarządzanie emocjami i stresem? Tego niestety nie wiemy. Badanie i tak zawierało wiele pytań. Nie wprowadzaliśmy pytań dodatkowych o bliskich i współpracowników. Ale zachęcamy do dyskusji między znajomymi i współpracownikami.
    a
    a
    Jednocześnie pomimo wysokiego poziomu radzenia sobie z obecnym kryzysem, energia życiowa jest na średnim poziomie. Spodziewać by się mogło wyższego wyniki. Zaskakujace są wyniki poczucia pewności i niepewności. Czy poczucie pewności i bezpieczeństwa badanych jest wyższe niż u ich znajomych? O tym w pełnym raporcie, po bezpłatnym pobraniu PDF (ramka poniżej).a
    a
    a

Więcej wyników, wniosków
oraz porad praktycznych nt. radzenia sobie w kryzysie, zarządzania i komunikacji
zapraszamy do Raportu w wersji PDF –
do pobrania poniżej  poprzez podanie adresu e-mail.
a

a
Jednocześnie zapraszamy do kontaktu z naszą organizacją Instytutem Liderów Zmian.

Jeśli w firmie potrzebujesz wsparcia w rozwoju strategii, mentalności pracowników,
a także poprawy komunikacji, sprzedaży, marketingu jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Jesteśmy firmą doradczą i szkoleniową, która od 2006 wspiera liderów i firmy, aby rośli.

Pomagamy budować przewagę konkurencyjną, silną markę, innowację oraz zwiększać przychody i zyski.
Robimy to poprzez doradztwo strategiczne, warsztaty z przywództwa, pracę 1na1, działania operacyjne naszych ekspertów.

Realizujemy projekty 1-36 miesięczne dla zarządów, działów sprzedaży, operacji, marketingu, HR, IT, logistyki.
Rozwijamy kompetencje strategiczne, zarządzania zmianą, przywódcze oraz usprawniamy procesy komunikacyjne, produkcyjne, decyzyjne.

Wierzymy, że wygrywa ten, kto wie więcej o biznesie, o innych, o sobie. Patrzymy wielowymiarowo.
Nasi eksperci mają międzynarodowe, 14 – 30-letnie doświadczenie w swojej specjalizacji.

Stawiamy na łączenie głębokich wartości ludzkich i biznesowych.
Skupiając się na wynikach, efektywności i dynamicznym wzroście, dbamy o etykę pracy, komunikację, szacunek, zaufanie i otwartość.
Łączymy to, czego wielu nie potrafi.

Pobierz pełny raport

oraz wskazówki dotyczące nowoczesnej komunikacji

i zwinnego zarządzania

Dowiedz się, jak zwinnie zarządzać i sprawnie się komunikować

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać pełny raport wraz z wnioskami.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.