W biznesie ogromną rolę odgrywają wystąpienia publiczne, które nie tylko pozwalają zaimponować swoim współpracownikom czy przełożonym/podwładnym. To także świetny sposób na przekonanie potencjalnych kontrahentów do podpisania umowy. Warto zatem wziąć pod uwagę kilka cennych wskazówek dotyczących metod perswazji, które pozwolą osiągnąć sukces i uzyskać zakładane cele. Oto kilka szybkich i krótkich wskazówek.

Poznanie grupy swoich słuchaczy

W trakcie wystąpień publicznych niezwykle istotne jest dostosowanie technik wywierania wpływu do grupy odbiorców, do których kierujemy swój przekaz. Wiele zależy od tego, czy mówimy do ekspertów w danej dziedzinie, czy osób, które mają jedynie podstawowe rozeznanie w danym temacie. Określenie grupy zawodowej, wieku, a także innych istotnych czynników sprawia, że możemy dostosować język, stosowane materiały audiowizualne czy wykorzystywane przykłady do typu odbiorcy, z którym mamy do czynienia.

Pewność siebie w wystąpieniach publicznych – jak poradzić sobie ze stresem?

To, w jakim stopniu będziemy w stanie przekonać słuchaczy do przedstawianych argumentów, w dużej mierze zależy od naszej pewności siebie, która jest kluczowym czynnikiem podczas przemawiania. Niektórzy posiadają tę cechę wrodzoną, inni muszą ją w sobie ukształtować, jednak praca nad własnymi deficytami może sprawić, że wypracuje się właściwe nawyki. Dla wielu osób kluczowym czynnikiem decydującym o pewności siebie jest kompleksowe przygotowanie – wiedza merytoryczna w ramach omawianych zagadnień sprawi, że będziemy czuć się jak eksperci i tak będą postrzegać nas inni.

Wzbudzanie ciekawości podczas wystąpień

Podczas wystąpień publicznych bardzo ważne jest zaskakiwanie odbiorców – gdy ludzie nas słuchający nie będą wiedzieć, co mogą usłyszeć, zwiększy to ich koncentrację. Istotne są też porównania oraz materiały audiowizualne – wiele osób lepiej potrafi sobie uświadomić pewne zjawiska, uchwycić sens wypowiedzi wtedy, gdy dostarczy się im konkretny przykład, który pozwoli zapamiętać najistotniejsze kwestie.

Mowa ciała i odpowiednia gestykulacja

Jak mówi wiele badań dotyczących komunikacji pomiędzy ludźmi i metod wywierania wpływu, w większym stopniu oddziałuje na nasz mózg komunikacja niewerbalna od wypowiadanych słów. Dlatego też niezwykle istotne jest stosowanie gestykulacji, która pomoże osiągnąć zakładany cel. Nie można jednak z nią przesadzić i stosować jedynie dla zasady – mowa ciała musi być spójna z wypowiadanymi słowami i tym samym wzmacniać nasz przekaz.

Jeśli chcesz skutecznie zwiększyć efektywność swoich wystąpień publicznych, skorzystaj koniecznie z naszych szkoleń w ramach mentoringu biznesowego dostępnych na podstronie: https://adamdebowski.pl/mentoring-biznesowy-cvp/

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 30 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *