Do czego dążymy?

Działając na rynku doradczo-szkoleniowym od 2006 mieliśmy do czynienia z setkami firm. Od obrotów na poziomie 1 mln PLN do 2 mld dolarów.

Doświadczenia pracy z małymi i dużymi firmami, rozwój własnych projektów i firm, partnerstwo z najlepszymi ekspertami w kraju pozwalają nam wspierać liderów i firmy w rozwoju.

Wszędzie wyzwania są podobne. Zawsze chodzi o decyzje nt. modelu biznesu, strategii sprzedaży, strategii marketingu oraz ciągłej pracy nad postawami ludzi i komunikacją między nimi.

Dlatego też w Instytucie Liderów Zmian, stosując autorską metodologię Change Value Process (CVP), pracując dla naszych klientów koncentrujemy się na 4 celach:

  1. Zwiększanie przychodów lub/i zysków
  2. Zwiększanie przewagi konkurencyjnej
  3. Zwiększanie siły marki
  4. Zwiększanie innowacji

Właściciele i osoby zarządzające zyskują większy spokój i pewność, że wszystko idzie w dobrą stronę. Dzięki temu mają więcej czasu dla siebie, który mogą poświęcić na inne decyzje biznesowe.

Jeśli zależy Ci na osiąganiu tych efektów...

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Możesz najpierw poznać nas lepiej i sprawdzić kim jesteśmy i jakie są nasze wartości i doświadczenie.

Możesz także od razu umówić się na pierwszy warsztat strategiczny (czas: 2-3h, cena: 3000 zł)
podczas którego otrzymasz konkretne sugestie i wnioski.

Możesz być pewny, że gdy wdrożycie je do firmy w ciągu pierwszego miesiąca, przyniosą wymierne efekty!

Rozwiązujemy konkretne problemy i wyzwania

Doradztwo naszych ekspertów koncentruje się na rozwoju kluczowych obszarów, które zagwarantują rozwój firmy, wzrost przychodów, zysków, wzmacnianie przewagi konkurencyjnej i innowacji.

Jednocześnie często na przeszkodzie stają widoczne albo ukryte problemy. Dlatego podczas pracy skupiamy się na rozwiązaniu kluczowych  przeszkód, które pojawiają się w danym okresie.

Naszym celem jest wzmocnienie Twojej pozycji na rynku, wydobycie ukrytych talentów i możliwości, jakie możecie osiągnąć. W rozwoju biznesowym dbamy o takie wartości jak: balans, uczciwość, komunikacja, szacunek, zaufanie. Nie podejmujemy się współpracy z firmami i ludźmi, którzy patrzą tylko na cyferki, zysk za wszelką cenę. Głęboko wierzymy i mamy takie doświadczenia, że można osiągać wielomilionowe wyniki bazując na silnych wartościach.

Jest to fundament metodologii Change Value Process (CVP), która pozwala tworzyć nowoczesną, uporządkowaną, zwinną organizację. Aby to było możliwe potrzebujemy wyeliminować negatywne zjawiska i działania w 3 obszarach CVP. Oto niektóre z często spotykanych problemów:

W obszarze mentalności i psychologi

  • brak otwartości i niechęć do zmiany
  • zbyt niski poziom IOS (inicjatywy pracowników, brania odpowiedzialności, samodzielności)
  • niski poziom motywacji

W obszarze komunikacji

  • negatywny wizerunek firmy/produktu
  • problemy komunikacyjne między ludźmi/ zespołami
  • niezrozumienie wizji liderów
  • korpogry

W obszarze strategicznym

  • spadek przychodów
  • spadające marże
  • rosnące koszty
  • chaos organizacyjny
  • problemy marketingowe – brak efektów
  • niepewność co do decyzji strategicznych

Aby to osiągnąć pracujemy na 3 obszarach CVP

Aby osiągnąć wzrost firmy oraz rozwiązać problemy i pojawiające się wyzwania, nasi eksperci pracują poprzez 3 obszary:

01.

Mentalność

  • weryfikujemy postawy, mentalność liderów i pracowników
  • weryfikujemy poziom zdrowia, przeciążenia pracowników i wydajności podejmowanych decyzji
  • poprzez spotkania, warsztaty, coachingi pomagamy w zmianie mentalnej, w postawach, radzeniu sobie z oporem przed zmianą oraz stresem
  • jeśli jest taka potrzeba, wchodzimy do firmy w roli interim managera, który przez 3-24 miesiące strategicznie i operacyjnie wdraża zmiany w każdym miesiącu
  • w przypadku, gdy pracownicy nie są w stanie wspierać firmy, ich postawy się nie zmieniają, pomagamy podjąć decyzję o zwolnieniach i przeprowadzić ten proces w sposób nowoczesny i profesjonalny
  • pomagamy w rekrutowaniu ekspertów o odpowiedniej mentalności i postawie
02.

Komunikacja

  • weryfikujemy poziom komunikacji i atmosferę w firmie
  • weryfikujemy poziom kompetencji menadżerów w zakresie zarządzania
  • weryfikujemy procesy komunikacji między działami
  • weryfikujemy poziom kompetencji i skuteczność
    • sprzedaży
    • marketingu
    • negocjacji
  • poprzez spotkania, warsztaty, coachingi pomagamy
    • rozwijać kompetencje komunikacji, zarządzania, przywództwa
    • rozwijać kompetencje zarządzania zmianą
    • rozwijać kompetencje zarządzania projektami
    • rozwinąć zwinną komunikację między działami
    • rozwijać zdolności sprzedaży, marketingu, negocjacji
    • rozwijać procesy w działach sprzedaży, marketingu
  • jeśli jest taka potrzeba wchodzimy do firmy w roli interim managera, który przez 3-24 miesiące strategicznie i operacyjnie wdraża zmiany w każdym miesiącu
  • w przypadku braku postępów u menadżerów pomagamy podjąć decyzję o zwolnieniach i przeprowadzić ten proces w sposób nowoczesny i profesjonalny
  • pomagamy w rekrutowaniu menadżerów o odpowiednim poziomie kompetencji menadżerskich
03.

Strategia

  • weryfikujemy, audytujemy
    • poziom obecnej strategii i modelu biznesowego
    • efektywność obecnej strategii i modelu biznesowego
    • przewagę konkurencyjną firmy
    • poziom innowacji
    • możliwości rozwoju firmy
    • zagrożenia rynkowe
    • poziom wizerunku firmy i marek
    • przepływ finansowy (płynność finansowa, aktywa, pasywa, przychody, koszty, zyski)
    • poziom procesów, procedur w firmie
    • poziom działania działów
      • HR
        • procesy HR a cele biznesowe
        • systemy wynagrodzeń
        • struktura organizacji
        • aspekty prawne
        • programy rekrutacyjne i onboardingowe
      • Sprzedaży
        • lejki sprzedażowe
        • poziomy konwersji
        • obsługa klienta
        • program motywacyjny i prowizyjny
        • e-commerce
      • Marketingu
        • marketing online / digital marketing
        • marka firmy
        • marka liderów
        • marketing offline
        • badania rynkowe
        • działania PR
      • Produkcji
        • łańcuchy dostaw
        • produkcja
        • zakupy
        • koszty
      • Finansowy
        • księgowość, kontroling
        • stany magazynowe
        • procesy inwentaryzacji
        • pozyskiwanie finansowania
      • IT
        • poziom cyberbezpieczeństwa w firmie
        • RODO
  • poprzez spotkania, warsztaty, doradztwo, badania pomagamy
    • wypracować udoskonaloną/nową strategię
    • uporządkować procesy
    • rozwijać przewagę konkurencyjną
    • wypracować innowacje
    • rozwijać wizerunek firmy i marek
    • zabezpieczyć się przed zagrożeniami rynkowymi
    • porządkować i optymalizować procesy i procedury
    • rozwijać nowoczesne standardy w działach
      • HR
      • Sprzedaży
      • Marketingu
      • Produkcji
      • Finansowy
    • wdrażać cyberbezpieczeństwo w firmie
  • jeśli jest taka potrzeba wchodzimy do firmy w roli interim managera, który przez 3-24 miesiące strategicznie i operacyjnie wdraża zmiany w każdym miesiącu

Jak wygląda proces współpracy?

01.

Pierwszy kontakt - w zależności od preferencji:

  • Wymiana mailowa
    Rozmowa telefoniczna/online
    Spotkanie na żywo,

podczas której określamy podstawowe, główne potrzeby

02.

Pierwsze 2-3h spotkanie strategiczne (inwestycja: 3000 zł) podczas którego:

  • Odkrywamy
    • Najsilniejsze strony strategicznie
  • Luki biznesowe
  • Analizujemy esencję celu i wyzwań
  • Określamy pierwsze kluczowe decyzje do podjęcia

03.

Rekomendacje

Przekazywane drogą mailową lub na kolejnym spotkaniu.

  • Jeśli działania nie wymagają naszego wsparcia, wtedy rekomendujemy plan samodzielnego działania
  • Jeśli działania wymagają naszego wsparcia, prezentujemy plan działań poprzez ofertę

04.

Ustalamy harmonogram działań i budżet

05.

Następuje realizacja procesu z wykorzystaniem ciągłej wymiany informacji zwrotnej w obie strony

06.

Aktualizacja działań, wprowadzanie udoskonaleń

07.

Podsumowanie

08.

Domknięcie procesu i dalsze rekomendacje

Umów się na bezpłatny warsztat strategiczny

Jeśli zakwalifikujesz się do przeprowadzenia bezpłatnego warsztatu strategicznego,
przeanalizujemy Twoją firmę a na zakończenie otrzymasz konkretnie wnioski i rekomendacje do wdrożenia.
Gdy wprowadzisz je w życie, konkretne efekty zmian zauważysz już po pierwszym miesiącu.

Jak wygląda warsztat?

  • Wysyłasz swoje zgłoszenie
  • Otrzymujesz informację zwrotną czy zostałeś zakwalifikowany do darmowego warsztatu
  • Doprecyzowujemy formę, datę i godzinę spotkania
  • Na warsztacie
    • Analizujemy kluczowe przewagi konkurencyjne
    • Analizujemy model biznesowy
    • Wydobywamy biznesowe luki i bariery wzrostu
    • Określamy możliwości rozwoju
  • Po warsztacie otrzymujesz esencjonalny raport z kluczowymi rekomendacjami dalszych działań

Gdzie?

W wybranym miejscu w Warszawie lub online.
W przypadku spotkania na żywo w innym mieście doliczana jest dopłata: 1000 zł netto

Kiedy?

Termin wybieramy wspólnie.

Ile czasu to zajmie?

2-3 godziny

Kto musi być na nim obecny?

1-3 osoby decyzyjne w firmie.