Odpowiedzialność

Bywa, że to, kim jesteśmy oraz to, co komunikujemy na zewnątrz, czyli wizerunek osobisty – znacząco różnią się od siebie. Być może uważamy się za osoby pewne siebie, zdecydowane, wiemy, czego chcemy i dobrze czujemy się w relacjach biznesowych, a na zewnątrz ludzie odbierają nas, jako niepewnych, którzy niewiele mają wspólnego z biznesem. Lub na odwrót, w gruncie rzeczy braknie nam pewności siebie, a ludzie sądzą, że jesteśmy przebojowi. Co robić, kiedy wizerunek osobisty i to, kim naprawdę jesteśmy stoją do siebie w opozycji? Od czego zacząć?

Poznaj siebie, poznaj swoją grupę docelową

Na pewno wizerunek osobisty dobrze budować od postaw. Rozpoznać, kim jesteś, czego chcesz i przede wszystkim: do jakich osób kierujesz swoją usługę lub produkt. Do czego te osoby dążą i aspirują? Czego pragną? Poznaj ich oczekiwania i obawy.

Potrzebujesz komunikować wyrazisty styl, który do tych osób przemówi. Co Cię wyróżnia? Co może być wyróżnikiem Twojej marki osobistej, wizerunku, co jest spójne z Tobą, wynika z Ciebie i Twoich zainteresowań?

Tworząc markę osobistą lub wizerunek osobisty możesz też zrobić analizę SWOT:

  • wypisz swoje/swojej marki mocne i słabe strony (wewnętrzne, zależne od Ciebie) oraz
  • szanse i zagrożenia (zewnętrzne, niezależne od Ciebie).
  • Poznaj, w czym jesteś najmocniejszy i z czym ludzie Cię kojarzą?
  • Co jest dla Ciebie główną wartością, w co wierzysz?

Wykorzystaj to tworząc swój wizerunek osobisty. Pamiętaj o tym, że marka osobista to również Twój wygląd (jest komunikatem), wygląd Twojej strony internetowej, wizytówek, loga, sposób komunikacji z potencjalnym klientem, otwartość na to, czego klient potrzebuje.

wizerunek osobisty - jak cię widzą tak cię piszą

Wizerunek osobisty – podsumowanie

Podsumowując, budowanie osobistego wizerunku zawiera elementy wewnętrzne (poznanie siebie, swojej tożsamości, integrowanie elementów takich, jak przekonania, zachowania, wartości w spójną całość) oraz elementy zewnętrzne (ubiór, styl bycia, gesty, mimika).

Do tego dochodzi budowanie marki i jej wyglądu, np. w internecie (profesjonalna sesja zdjęciowa, strona internetowa, logo, osobiste dossier – kim jesteś i jakie masz doświadczenie, dlaczego ludzie mogą Ci zaufać, publikacje, social media, wizytówki, etc.) oraz działania networkingowe i dbałość o kontakty.

Pamiętaj, że w budowaniu wizerunku istotna jest konsekwencja i systematyczność. Powodzenia!

Budowanie wizerunku osobistego jest jednym z popularnych tematów w pracy 1na1 z coachem czy doradcą biznesowym. Jeśli chcesz indywidualnie rozwijać swój wizerunek osobisty równolegle z pracą nad swoim wnętrzem, rozważ konsultację indywidualną.

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 30 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *