Wakacje, wakacje. Wszystko pięknie, ale nie dla wszystkich.

Taka myśl, nieco inna niż tylko urlop, słońce i relaks.

 

Podczas wakacji wiele osób może doświadczać napięcia wakacyjnego. Skąd to się bierze? Z myśli. Ze sposobu patrzenia na rzeczywistość. Jakie to myśli, co siedzi w głowach ludzi?

 

  • Inni jadą, a ja nie mogę, bo muszę pracować
  • Inni jadą, a mnie nie stać na wyjazd
  • Nie lubię tego ciepła, jak mnie wkurza ten upał!

 

Ale napięcie bierze się również z emocji, które wychodzą z nas i próbują się uwolnić. Skumulowane, nieprzepracowane. Co to za emocje?

 

  • Gniew
  • Zmęczenie
  • Frustracja
  • Żal
  • Smutek
  • i wiele innych.

 

Jeśli podczas poprzednich miesięcy te emocje w nas powstały, ale zostały stłumione, to podczas wyjazdu, urlopu mogą próbować się przebić, a nawet mogą się wylać. Wtedy zamiast relaksu i odprężenia łazi po nas, po umyśle i ciele napięcie, które mówi nam: jak w końcu się zatrzymałeś, to czas przyjrzeć się sobie i przepracować to, co niezadbane.

 

Napięcie może mieć też trzecie źródło. Możemy mentalnie nie pozwalać sobie na odpoczynek. Miałem tak wiele lat temu. Wyjazd 3-7 dniowy był przez mój głos wewnętrzny krytykowany: to jest złe, nie wolno, jak odpoczywasz, to firma nie idzie do przodu, dużo tracisz, pracuj!

 

Jedna część mnie chciała odpoczynku, fajnego hotelu, spa, wygody. Druga nie akceptowała tego. I taka walka trwała kilka lat, generowała napięcie.

Aż sobie to uświadomiłem i wykorzystałem znane mi metody mentalne, aby uwolnić się od tych myśli i pozwolić sobie na odpoczynek.

 

Jest też czwarte źródło. Nasza kreatywność i ambicja. Gdy odpoczywamy stwarza się przestrzeń na wizje, pomysły, idee. I gdy leżymy na plaży lub chodzimy po górach wpadają nam rozwiązania, które chcemy wdrażać od razu. Wtedy ciężko o wypoczynek. Bo głowa pozytywnie wariuje. 

 

Wnioski?

Jeśli czujesz napięcie wakacyjne, to przypatrz się z czego ono wynika. 

 

  • Jeśli z myśli, to znaczy, że czas na porozmawianie ze sobą i naukę zarządzania swoimi myślami. W tym ze swoim ego, które porównuje się i nakręca.
  • Jeśli to emocje, to czas na głębszą pracę samodzielną, z terapeutą lub coachem.
  • Jeśli napięcie wynika z nie pozwalania sobie, to czas sobie na to pozwolić i zrozumieć, że odpoczynek ładuje akumulatory, buduje przestrzeń w głowie na kreatywność i większą efektywność.
  • Jeśli głowa kreuje zbyt wiele, kluczowe jest nauczyć się wyciszać, medytować lub po prostu wynotować myśli i zaakceptować fakt, że wrócisz do wdrożenia ich po powrocie.

 

Taka myśl wakacyjna w ramach 24 #felietondebowskiego.

A jaka jest Twoja myśl?

Jak się czujesz w związku z wakacjami?

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 30 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Powrót do listy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.