Bezsenność

W dzisiejszych czasach wiele osób cierpi na bezsenność i problemy ze snem. Jesteśmy zabiegani, magazynuje się w naszym ciele stres, do tego dochodzą często nie uwolnione z przeszłości emocje. Gdy nie możemy zasnąć, szukamy naprędce sposobu i pomysłu, co, oprócz liczenia w myśli baranów, zrobić.

Bezsenność – praca na poziomie świadomym i nieświadomym

W zależności od tego, co sprawia, że cierpisz na bezsenność, wypróbuj podane poniżej sposoby, lub popracuj z wykwalifikowanym coachem. Jeśli bezsenność związana jest z tym, co dzieje się w Twoim życiu na bieżąco, wystarczy, gdy pracujesz z coachem przez tzw. małe „c”, czyli na poziomie świadomym.

Jeżeli zaś przyczyny bezsenności związane są z ciężkimi wydarzeniami, czy nawet traumami z przeszłości, wtedy najlepiej pracować z coachem przez tzw. duże „C”. Dzięki temu możesz uwolnić się od dawnych, zalegających w pamięci silnych emocji i pozwolić sobie wreszcie na swobodny oddech.

Jeśli w podświadomości zalegają wspomnienia, które wypieramy, organizm może wzbraniać się przed snem, bo w trakcie snu, wspomnienia te mogą wypływać. Dlatego tak istotne jest dotarcie do pierwotnych przyczyn i praca, na przykład metodą Time Line Therapy.

Przykładowe sposoby na bezsenność, związaną z codziennymi stresami:

Spisz swoje myśli

Jeśli kłębią się niechciane, chaotyczne myśli, dobrym sposobem, może być spisanie ich, najlepiej na kartce, nie w komputerze. Od pisania ręcznego uaktywnia się twórcza półkula mózgu, więc lepiej docierasz do swojego ośrodka twórczego.

Dzięki spisaniu myśli wyrzucasz je z siebie, a przy okazji może wypłynąć ważny temat, na który zwykle nie zwracasz uwagi. Tymczasem on dobija się do świadomości prosząc „zwróć na mnie wreszcie uwagę”.

Obserwuj więc to, co spiszesz, nie cenzuruj, pozwól płynąć swobodnie myślom, są tylko do Twojego wglądu. Następnie sprawdź, czy któreś tematy wymagają zwrócenia szczególnej uwagi i zwyczajnie – zajmij się nimi.

Medytacja, trans, lub też trans połączony z mantrami

(mantrami, czyli zdaniami, które słuchane w trakcie transu pomagają zasnąć). Istnieją transy, które pomagają zasnąć, transy zwiększające pewność siebie, etc.

W Polsce do kupienia, np. Paula McKenny, trans nagrany jest na płytę, której słuchasz przed snem. Pomaga zasnąć, zrelaksować się i odstresować.

Możesz też poprosić coacha zajmującego się hipnoterapią, aby nagrał Ci trans odpowiedni pod Twoje indywidualne potrzeby. Potrafią to m.in. absolwenci Szkoły Doradców Instytutu Liderów Zmian. Bezpłatne nagranie znajdziesz tutaj.

mantra, bezsenność, stres

Praca z ciałem

Dobrym pomysłem jest praca z ciałem, uwalnianie emocji za pomocą ruchu, głębokiego oddechu i wyobraźni. Wyobraź sobie, że przy każdym wydechu wypuszczasz napięcia z ciała, coraz lepiej się relaksujesz.

Nie będzie też pewnie tajemnicą fakt, że dobrze jest się fizycznie porządnie zmęczyć, wtedy sen często przychodzi samoistnie. Możesz uprawiać intensywnie sport lub wykonać konkretne prace fizyczne.

Zejdź w głąb siebie

Przy głębszych tematach popracuj z coachem czy terapeutą albo spróbuj samodzielnie wydobyć informację. Usiądź w spokojnym miejscu, daj sobie czas, oddychaj głęboko i nawiąż kontakt ze sobą.

Następnie zapytaj się siebie: jaka jest intencja braku snu? Co moje ciało, mój umysł lub podświadomość chce mi w ten sposób przekazać? Czy chce mnie przed czymś ochronić, ostrzec? Przed jaką informacją lub wspomnieniem? Jaki jest cel tego, że nie mogę zasnąć?

Pamiętaj, ze Twój organizm i podświadomość działa tak, żeby Cię chronić. Skoro nie możesz zasnąć, jest to jakaś informacja. Wydobądź, jaka i uporaj się z daną kwestią tak, aby móc spokojnie zasnąć.

Przed Tobą praktyczne wskazówki stosowania mantr i mądrych afirmacji. Poniżej znajdziesz Mantrę Uniwersalną, którą możesz stosować do niemal każdej sytuacji, rano, po południu, wieczorem, gdy chcesz:

  • uspokoić się
  • wyciszyć
  • oczyścić ze zbędnych myśli i emocji
  • przygotować się do ważnego spotkania
  • zrównoważyć wewnętrzne emocje i energie
  • zbudować wewnętrzną pewność i otwartość
  • skoncentrować się
  • oczyścić atmosferę w domu lub pracy
  • rozluźnić się i wejść we flow

Mantra uniwersalna

Po prostu zamknij oczy, zacznij oddychać spokojnie, swobodnie i zacznij powtarzać sobie spokojnie po trzy razy każde zdanie. Możesz rozwinąć tę mantrę, uzupełnić, aby pasowała do Ciebie. Natomiast te 15 punktów są niezwykle ważne dla całego naszego życia.

Warto je zgłębić, zastanowić się dlaczego jest ważne, jak je wprowadzić do swojego życia. To niczym modlitwa do samego siebie, ale też dalej – gdzie? To już kwestia Twojego spojrzenia.

Zaczynamy.

    1. Odpuszczam to, co niezdrowe, nieważne i nie moje – x3
    2. Dopuszczam do siebie to, co zdrowie, ważne i moje – x3
    3. Pozwalam sobie na to, na co nie pozwalałem sobie do tej pory – x3
    4. Jestem tu i teraz – x3
    5. Jestem otwarty – x3
    6. Jestem gotowy – x3
    7. Widzę i dostrzegam to, co jest ważne – x3
    8. Słyszę i słucham tego, co istotne – x3
    9. Czuję i doświadczam tego, co dobre – x3
    10. Dziękuję dziękuję dziękuję
    11. Przepraszam, przepraszam, przepraszam
    12. Wybaczam, wybaczam, wybaczam
    13. Kocham, kocham, kocham
    14. Odpuszczam to, co niezdrowe, nieważne i nie moje – x3
    15. Dopuszczam do siebie to, co zdrowe, ważne i moje – x3

Jednocześnie zachęcam do odpowiadania  sobie na pytania:

  • Co potrzebuję odpuścić?
  • Co potrzebuję dopuścić?
  • Na co sobie potrzebuję pozwolić?
  • Co kocham? Kogo kocham?
  • Co chcę pokochać? Kogo chcę pokonać?
  • Komu, czemu chcę wybaczyć?
  • Komu, czemu dziękuję? Za co jestem wdzięczny?
  • Kogo przepraszam i za co?
  • Co chcę zauważyć, dostrzec nowego?

Co o tym myślisz? Jak jest Twoja opinia? Jest to praktyczne?
– zapraszam do komentowania.

Jeśli uważasz, że warto polecić ten materiał kliknij
w „Lubię To” w okienku Facebooka na dole i podziel się z innymi!

Jeśli zaciekawił Cię temat i szukasz więcej informacji zapraszam do kontaktu z biurem Instytutu: info@adamdebowski.pl
Pomożemy Ci znaleźć dodatkowe inspiracje lub najlepszą formę Twojego rozwoju poprzez szkolenie lub coaching, które odpowiedzą precyzyjnie na Twoje potrzeby.

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 20 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Powiązane wpisy

Komentarze

  1. Avatar Majka pisze:

    Ciekawa jestem jakby to się sprawdziło w moim przypadku. Długo walczyłam z besennością, aż w końcu zupełnym przypadkiem mój problem ze snem rozwiązał nowy materac. Mąż miał problemy z kręgosłupem więc córka kupiła mu nowy materac piankowy z ArtMedic Viscotherapy, który jest tak wygodny, że zasypiam w kilka sekund. Okazuje się, że gadżety dedykowane osobom z bólami przypadkiem świetnie działają na bezsenność 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *