Jak zawsze w tym okresie przygotowuję podsumowanie całego roku i wyznaczam plany na kolejny. Ja sam uwielbiam czytać albo słuchać jak to robią inni, co mówią o swoim roku i planach pod kątem osobistym i biznesowym. Jest to dla mnie bardzo inspirujące. Poszerza horyzonty, świadomość. Dodaje motywacji! Mam nadzieję, że Ty także zyskasz energii i szerszego spojrzenia dzięki mojemu podsumowaniu. Nie wszystko musisz dokładnie czytać, ale przejrzyj kluczowe części od początku do końca. Nawet 2-3 rzeczy mogą być dla Ciebie ważne. Znajdziesz tu zero teorii, ale 100% życia!

Zobacz co osiągnęliśmy w firmie, co zrealizowałem, co się nie udało i jakie są wnioski, z których Ty możesz dla siebie wyciągnąć praktyczne wskazówki i rozwiązania.

Publikuję to jako inspiracja dla Ciebie, abyś uczył się na moich błędach oraz sukcesach, a jednocześnie, abyś wiedział co jest możliwe, gdy z nami współpracujesz albo gdy uczysz się ode mnie.

Zainteresowany? Zapraszam do: 

  • przeczytania całości 
  • lub odsłuchania podcastu – poniżej znajdziesz odtwarzacz, ale możesz go słuchać na Itunes, Spotify oraz na Androidzie (np. w aplikacji Podcast Addict)
  • lub do obejrzenia video na youtube – poniżej znajdziesz odtwarzacz

Oto mój rok. Oto rok naszej firmy.

Dziękuję członkom zespołu, którzy bezpośrednio przyczyniali się do realizacji różnych projektów:

  • Kamili za świetną intuicję do ludzi, wspólne strategiczne rozmowy i wspólny rozwój.
  • Patrykowi za stworzenie całej nowej strony adamdebowski.pl i platformy VOD oraz za solidność w każym projekcie i coraz szersze patrzenie.
  • Tomkowi za wspólne kampanie nowych szkoleń online i rozwój krok po kroku kompetencji marketingowych
  • Wojtkowi za wsparcie przy tworzeniu artykułów na bloga oraz za wspólną książkę www.przebijsciane.pl
  • Dagmarze za pomoc w opracowaniu spójnej identyfikacji wizualnej, grafik do strony, ofert dla firm, za sprawną współpracę i czucie naszego stylu.
  • Pawłowi za kolejne nagrania video do szkoleń online, za uważność, skrupulatność i elastyczność we współpracy.
  • Magdzie za dbanie o naszych klientów, rozmowy z nimi, obsługę i pozytywną energię.

Adam Dębowski2018 w liczbach

  • 4 – nowych dużych klientów korporacyjnych (zarządzanie zmianą, leadership)
  • 8 – nowych klientów MŚP (wypracowanie strategii i zwiększanie zysku)
  • 1,2 mld PLN – łączy budżet za jaki bezpośrednio odpowiadają moi klienci biznesowi (inspirujące)
  • 212 – sesji coachingowo-doradczych, czyli ponad 19 000 minut, czyli 318h, czyli 13 dni
  • 81 – dni szkoleniowych i warsztatowych
  • 23 – nowych klientów na coaching, sesje doradcze (11 osób na wsparcie psychologiczne, 9 osób na rozwój kariery, zarządzanie ludźmi, firmą, 3 dyrektorów na rozwój leadershipu)
  • 1124 – nowych klientów w sklepie online
  • 18  – poprowadzonych webinarów
  • 59 – podcastów powstało w 3 miesiące. W sumie 12h7min materiału.
  • 3300 – łącznie osób wypełniło bezpłatne testy pomagające poznać siebie samego (wypalenia, osobowości, mierników sukcesów)
  • 100 – nowych uczestników Akademii Lidera oraz Akademii Przekonywania
  • 41 – nowych artykułów na blogu
  • 10 – występów na konferencjach otwartych
  • 8 – występów na konferencjach komercyjnych dla firm
  • 50 000 zł – koszt wdrożenia nowej strony, platformy VOD i identyfikacji wizualnej

 

Poniżej znajdziesz bardzo szczegółową analizę całego roku oraz cele na 2019.  Zanim to, mam dla Ciebie trzy ważne informacje: 

01.

Jeśli czujesz na początku roku chaos, nie masz wyciągnętych wniosków z 2018, nie umiesz tego zrobić i potrzebujesz podsumować 2018 i dobrze zaplanować 2019

To umów się na dwie sesje doradcze, które Ci w tym pomogą. To może wystarczyć, a może będzie potrzeba więcej. Zobaczymy. To jest minimum, jeśli chcesz być efektywny. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

02.

Jeśli Twój zespół lub Twoja firma potrzebujecie strategicznego warsztatu, bo macie chaos na początku roku

To jak najszybciej musicie odbyć Warsztat: Spójna strategia, większe skuteczność  – czasami potrzeba 3h warsztatu, czasami 2 dni. Zadzwoń i porozmawiamy o tym, której opcji potrzebujecie. Nie warto marnować stycznia na chaos, który spowoduje słaby kwartał. Nie każdy ma umysł uporządkowany i strategiczny. Możecie być lepsi w innych działaniach. Ja pomogę Wam zyskać spójność i efektywność dzięki uporządkowaniu strategii działań. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

03.

Jeśli chcesz pomagać innym w rozwoju ich kariery, biznesu, aby osiągali wyniki, na których im zależy

To zapisz się do Szkoły Doradców. Ludzie potrzebują według mnie dwóch rzeczy: wsparcia w poukładaniu wewnętrznym oraz doradztwa biznesowego. Zwykły coaching się kończy. Nie szkol się ze zwykłego coachingu. Rynek potrzebuje i będzie potrzebował innych działań.

Zapisy w 2019 roku ruszyły i dzięki indywidualnemu podejściu, możesz dołączyć w tym miesiącu. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

 

Co osiągnęliśmy, co się zadziało

01.

Od marca do czerwca zrealizowałem 4 projekty dla firm

  • dla zarządu firmy produkcyjnej z ponad 500 mln przychodu
  • dla dyrektorów firmy handlowej, którzy mają pod sobą w sumie 3000 pracowników
  • dla zespołu handlowego w nietypowej niszowej, ale bardzo ciekawej branży tekstyliów
  • dla dyrektorów i handlowców z branży finansowej

Wnioski:

Proces zdobywania dużych kontraktów na poziomie 100tys/200tys+ trwa od 3 do 24 miesięcy. Musimy o tym zawsze pamiętać, że takie procesy mogą czasami zająć mało czasu, a czasami trwają „wieki”. Jest to dla nas oczywiste, ale jednak czasami za szybko tworzy się wrażenie, że już się ma klienta, że już jest decyzja, a tu nagle całość przedłuża się i ciągnie. Dlatego potrzebujemy jeszcze lepiej doprecyzowywać na czym stoimi czasowo, budżetowo.
Drugi wniosek dotyczy realizacji. We wszystkich przypadkach zbudowałem bardzo dobrą relację z osobami decyzyjnymi. To jest bardzo ważne. Jednocześnie ważne jest, aby dobra relacja nie rozmywała skupieniu na celu biznesowym. Jest to odpowiedzialność, o którą ja i klient powinniśmy dbać.

02.

Były także projekty doradczo-coachingowe

  • dla 3 dyrektorów z rozwoju leadershipu
  • dla 8 przedsiębiorców z rozwoju ich firmy
  • dla 11 klientów indywidualnych, którzy potrzebowali wsparcia psychologiczno-emocjonalnego

Wnioski:

Ciekawe zjawisko dotknęło nas i może ono dotyczyć wielu innych osób i firm. Wizerunek jaki mam jako Adam Dębowski i jaki mamy jako firma okazał się paradoksem. To znaczy, z jednej strony jest silny, konkretny, daje poczucie, że jestem osobą patrzącą szeroko, umiejącą rozumieć bardzo dobrze ludzi i biznes, zarazem wszystko na stronie www, w social mediach budzi zaufanie. Z drugiej strony tworzy pewien problem u 30-40% klientów: poczucie niedostępności. Niektórzy klienci uważają, że Dębowski to ten od wielkiego biznesu oraz, że ma nieosiągalne stawki. Uświadomiliśmy sobie, że to pułapka. Sami jako klienci czasami w nią wpadamy, gdy widzimy świetną stronę architekta wnętrz albo firmy marketingowej. Dany wizerunek na poziomie „pro” sprawia, że pojawią się myśli: oni są za drodzy, to inna liga. I z jednej strony faktem jest, że nie jestem dla każdego, a z drugiej nie mam takich stawek, które byłyby aż tak bardzo niedostępne. Polityka cenowa i wizerunkowa to nieustanny temat, z którym każdy freelancer, mała firma, czy duży biznes musi się mierzyć. Wręcz każdego miesiąca. Balansować.

Wniosek dla Was drodzy klienci indywidualni i firmy: zapytaj o cenę, zamiast tworzyć obraz niedostępności, zobacz jakie są możliwości. Oczywiście, jeśli moje stawki za godzinę oscylują między 500-1200 zł netto (zależy od problemu, ilości sesji), a za dzień warsztatu 4000-10 000 zł netto (zależy od problemu, wielkości grupy, tematu, celu, wielkości całego zamówienia), a za występ 60-90minut 4000-10 000 zł netto, to wiem, że nie jestem osiągalny dla każdego, ale jednocześnie moje stawki nie są najwyższe na rynku. Dla klientów indywidualnych wprowadziliśmy w tym roku możliwość płatności za pojedyncze sesje. Do tej pory każdy klient płacił za pakiet 4-8-12 sesji z góry. Tak to działało przez lata. Wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom, można rozliczać się za każdą sesję.

Z innej beczki: Każdy klient z którym pracuje się dłużej 6-8-12 sesji i wchodzi się w wiele niuansów biznesowych oraz osobistych, jest indywidualny, na swój sposób wyjątkowy. Ale ogrom ludzi ma pewien kłopot: przychodzą do mnie często trochę za późno. Czekają ze swoim problemem miesiące albo lata wierząc, że jakoś to będzie. I może części udaje się samodzielnie dojrzeć, zmienić. Ale często klienci myślą tak: gdy już będę wiedzieć co i jak, co jest celem, co mam zrobić, od czego zacząć, to pójdę do Dębowskiego. Uwaga! To pułapka! Właśnie po to się idzie do Dębowskiego, aby zrobić krok wstecz, aby określić problem i cel. Często największym problemem ludzi jest chaos, pustka. Nie wiedzą co jest tak naprawdę problemem, na czym mają się skupić. Czują tylko objawy, symptomy problemu i błądzą. Praca doradcza czy coachingowa właśnie jest po to, aby szybciej zlokalizować problem, wyznaczyć cel. Większość ludzi, gdy już to ma, radzi sobie samodzielnie. Naszym firmowym wnioskiem jest to, że musimy jeszcze lepiej edukować ludzi w tym aspekcie, aby wiedzieli, jak podchodzić do rozwiązywania problemów i do mądrego korzystania z usług takich jak nasza.

02.

8 razy wystąpiłem dla różnych firm w ramach wykładów inspirująco-merytorycznych

łącznie przemawiałem do 3000 osób w tematach: Przygotowanie do zmian / Utrzymanie motywacji w czasach trudnych zmian / Jak wykorzystać social media w pracy menadżera oraz handlowca / Jak pokonywać opór we współpracy z innymi / Myślenie strategiczne u menadżerów i pracowników

Wnioski:
Czasami firmy potrzebują na swoje eventy znanej gwiazdy, czasami mówcy motywacyjnego, a czasami Dębowskiego, który przekaże praktyczną merytorykę, która zostanie na dłużej razem z podłożem psychologiczno-biznesowym. Rynek mówców, konferencji ewoluuje. Czasami firmy nie wiedzą czego chcą i szukają kogoś, kto się zmieści w budżecie i wyskoczy w google, a czasami szukają konkretnego fachowca, który wniesie konkretną wartość.
Osoby takie jak ja, które działaja w doradztwie, coachingu czy prowadzą warsztaty dla firm mogą też poprowadzić 30-60-90 minutowy wykład, ale trzeba uważać na to, czy chce się być mówcą, czy doradcą, ponieważ niektórzy klienci mocno szufladkują danego eksperta, a to czasami potrafi zamknąć drogę do dalszej współpracy.

03.

8 razy wystąpiłem dla różnych firm w ramach wykładów inspirująco-merytorycznych

łącznie przemawiałem do 3000 osób w tematach: Przygotowanie do zmian / Utrzymanie motywacji w czasach trudnych zmian / Jak wykorzystać social media w pracy menadżera oraz handlowca / Jak pokonywać opór we współpracy z innymi / Myślenie strategiczne u menadżerów i pracowników

Wnioski:
Czasami firmy potrzebują na swoje eventy znanej gwiazdy, czasami mówcy motywacyjnego, a czasami Dębowskiego, który przekaże praktyczną merytorykę, która zostanie na dłużej razem z podłożem psychologiczno-biznesowym. Rynek mówców, konferencji ewoluuje. Czasami firmy nie wiedzą czego chcą i szukają kogoś, kto się zmieści w budżecie i wyskoczy w google, a czasami szukają konkretnego fachowca, który wniesie konkretną wartość.
Osoby takie jak ja, które działaja w doradztwie, coachingu czy prowadzą warsztaty dla firm mogą też poprowadzić 30-60-90 minutowy wykład, ale trzeba uważać na to, czy chce się być mówcą, czy doradcą, ponieważ niektórzy klienci mocno szufladkują danego eksperta, a to czasami potrafi zamknąć drogę do dalszej współpracy.

04.

W lutym uruchomiliśmy zapisy na III edycję Wewnętrznego Przełamania,

programu online, który skupia się na przepracowaniu wewnętrznych ograniczeń. To projekt, który ma przeciwdziałać wypaleniu, przemęczeniu, frustracji. Powstał bezpłatny Kwestionariusz wypalenia, który wypełniło już ponad 1200 osób.

Kliknij tutaj, aby wypełnić Test.

Wnioski:

  • Program jest niezwykle pomocny dla osób, które chcą zajrzeć głębiej w siebie. Jednocześnie jest on dla tych, którzy mają odwagę to zrobić i potrafią dotykać trudnych tematów. Dlatego w 2019 chcę przygotować program o podobnej tematyce, ale jeszcze prościej podany i dla grupy przedsiębiorców oraz menadżerów, którzy jeśli nie zadbają o spojrzenie głębiej na siebie, to doprowadzą siebie do potężnego stresu, napięć, wypalenia, a nawet depresji. Ciśnienie biznesowe można wytrzymywać wtedy, gdy potrafimy osadzić się w sobie.

05.

Od stycznia do grudnia w ramach współpracy z Brian Tracy International (BTI) i 360sbc Kamila Romel-Sambora

wystąpiłem na 10 konferencjach w ramach projektu “Mistrzostwo w sprzedaży”. Pozwala to na docieranie do setek osób w całym kraju z doświadczeniem i wiedzą, a jednocześnie na pozyskiwanie nowych kontaktów i klientów.

Wnioski:
Uczestnicy coraz bardziej przychodzą po konkretne mięso. Potrzebują oczywiście energii i motywacji, ale coraz więcej osób chce konkretów. Wyzwaniem jednak jest bardzo duża mieszanka ludzi i oczekiwań na takich konferencjach. Jednocześnie wiele osób nauczyło się, że może wydać 100-300 zł za taki jeden dzień, ale rzadko jest skłonna inwestować więcej. Powstaje więc paradoks, w którym ludzie chcą rozwiązania swoich problemów za 100-300 zł w ciągu jednego dnia, ale nie chcą lub nie są w stanie dalej nad tym pracować. To z jednej strony zrozumiałe, z drugiej stanowi to duże wyzwanie dla trenerów i doradców.

06.

Rozwój bloga

Do tej pory poruszał on wiele zagadnienia z zakresu psychologii, coachingu, rozwoju. Wciąż jest to blog z obszaru psychologii, ale od sierpnia ukierunkowałem go na psychologię przyszłości, tworzę artykuły w zakresie psychologii zmiany, zarządzania zmianą, psychologii strategicznej. Wciąż dotykam tematów ważnych dla człowieka, ale coraz bardziej specjalizuję go, aby był on wsparciem dla tych, którzy pracując w biznesie, własnej firmie, będąc ambitnym człowiekiem chcą zachować świeżość umysłu, być gotowym na zmiany i osiągać wyniki.

W całym roku napisałem 41 artykułów. Co daje daje 3,5 artykułu na miesiąc. Plan prawie zrealizowany, aby co tydzień był wartościowy materiał.

Wnioski:
Pisanie systematycznie bloga to duże wyzwanie. Pod kątem czasowym oraz twórczym. Są to ciągłe poszukiwania najlepszego tematu, pisanie, poprawianie oraz weryfikowanie czy to ma sens dla czytelnika oraz dla mnie i mojego biznesu. Jest to ciągłe sprawdzanie spójności. Chciałoby się pisać o tak wielu rzeczach, tak wielu doświadczeniach, ale to by wprowadzało zamęt w głowach czytelników i pytanie „o czym ten Dębowski pisze”. Szerokie myślenie i działanie w wielu branżach sprawia, że wyzwaniem jest odnajdywanie jasnego kierunku i tematyki. Mam nadzieję, że widać i będzie coraz bardziej widać spójność tego, co tworzę dla Ciebie.

07.

Pod koniec września postawiliśmy nową stronę adamdebowski.pl w ramach której działa nowa platforma online wraz ze sklepem.

Kosztowała nas ponad 50 000 zł. Prace przygotowawcze, merytoryczne i budżetowe trwały już w 2017 roku. Sama realizacja od marca do września 2018. To nie tylko stronka www. To cała platforma z nowoczesnym sklepem, gotowym na rozwój kolejnych modułów. Był to też bardzo ważny okres uspójniania identyfikacji wizualnej. Wraz ze stroną powstały nowe prezentacje, PDFy dla klientów.

Wnioski:

  • zabezpieczaj środki finansowe z wyprzedzeniem, nie łudź się, że większe inwestycje da się zrealizować z bieżących środków
  • zawsze lepiej planuj, wyprzedzaj przyszłość. Im więcej czasu na to poświęcisz, tym lepiej. Jednocześnie bądź otwarty i gotowy na zmienność w trakcie, ponieważ dopiero, gdy proces się dzieje, zauważasz niuanse, które wcześniej były niedostrzegalne.

08.

Ruszyłem z podcastami Daily Dębowski Podcast

Przez ponad pół roku dojrzewałem do tego, aby to zrobić. Szukałem pomysłu na temat, formę. Na początku zakładałem ideę codziennych mini podcastów, jednak jest to zbyt duża intensywność tworzenia. Gdybym był tylko blogerem, to zapewne dałbym radę, ale moją główną pracą jest praca z firmami i ludźmi, dlatego w drugim sezonie nagrywam podcast raz w tygodniu: około 30 minut i jest on powiązany z artykułem na blogu i nagraniem na YouTube.

Wnioski:

  • Wciąż testuję tę formę przekazu. Do końca 2019 na pewno chcę realizować podcasty. Zobaczymy jak przez 1,5 roku się przyjmą i wtedy będę wyciągać wnioski.
  • Musiałem pójść ze sobą na kompromis. Praca dla klientów i do tego tworzenie contentu, maili, artykułów, nagrań, postów oraz dorzucanie sobie podcastów to ogromne wyzwanie. Trzeba niemal tydzień w tydzień szlifować zarządzanie kalendarzem, sobą w czasie, być w tym precyzyjnym, aby jednocześnie większość weekendów, wieczorów była wolna. W dużej mierze się to udawało. Choć zawsze jest koszt. Jakość dźwięku, montażu podcastów nie jest na najwyższym radiowym poziomie. Nie dorównuję jeszcze mistrzom takim jak Michał Szafrański z bloga jakoszczedzacpieniadze.plktóry był dla mnie inspiracją. Kompromis polegał na zaakceptowaniu nie najwyższej jakości technicznej oraz tego, że po 2 miesiącach tworzenia musiałem zrobić 2 tygodnie przerwy, bo mój organizm się buntował, nie dawałem rady nagrywać materiałów systematycznie. W obliczu projektów na kilkaset tysiecy złotych dla firm czy pomagania ludziom w ich przełomowych momentach życiu, takie wyzwania jak ten z podcastami są maleńkim aspektem pracy, ale paradoks polega na tym, że jednak zajmują one głowę i bywają źródłem frustracji twórcy.
  • Warto testować nowe rozwiązania i się ich uczyć. Choć w tym przypadku musiałem uporządkować w głowie cele, ponieważ wybicie się z podcastem nie jest tak proste, musiałem odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy chcę popularyzować podcast i na niego stawiać, czy testuję i nie przejmuję się słuchalnością, czy robię to z potrzeby misji i swojego rozwoju? W przypadku twórców online uspójnianie swojego celu i założeń jest niezwykle ważne.

09.

W październiku i listopadzie uruchomiliśmy nowe programy online

Akademia Lidera oraz Akademia Przekonywania i sprzedaży Idei oraz Social Media – pokonaj opór. Uczestniczy w nich już ponad 100 osób. To niezwykle ważne szkolenia. To obowiązkowa trójca dla każdego menadżera, handlowca, przedsiębiorcy, który chce być nowoczesny i radzić sobie z najtrudniejszymi wyzwaniami w pracy z ludźmi. Jestem z nich dumny.

Wnioski:
Warto tworzyć systematycznie nowe szkolenia online, aby klienci otrzymywali świeże tematy. Jednocześnie pomaga to uczyć większą liczbę osób niż na warsztatach grupowych czy 1na1. To wyjątkowe uczucie wiedzieć, że osoby z z USA, UK, czy różnych miast Polski mogą skorzystać z mojego doświadczenia. Wyzwaniem jednak przy tworzeniu kursów online jest promocja i intensywna praca nad marketingiem. Z jednej strony to rozwija, z drugiej momentami wyczerpuje. W ramach podsumowania styczniowego właśnie jesteśmy na etapie decydowania czy w tym roku będą nowe szkolenia online czy głównie działamy dla firm na żywo.

10.

Od listopada w końcu znalazłem sposób na LIVE na Facebook

Wcześniej sporadycznie testowo kilka razy poprowadziłem Live na FB, ale szczerze, nie czułem tego. Nie czułem sensu. Webinary (których zrobiłem 18 w tym roku) to format, który mi bardzo odpowiada. Ale luźny spontaniczny LIVE nie trafiał do mnie. Uspójniając całą moją obecność w internecie doszedłem do ważnego wniosku: Live prowadzę w każdą niedzielę o 20:00. W sobotę jest publikacja artykułu, podcastu i filmu na YouTube. W niedzielę kontynuuję dany temat w formie 30-minutowego Live na na FB.

Wnioski:
Ciągle warto poszukiwać i testować. Szukać połączeń i sensu działań.

11.

W grudniu odbyła się premiera książki ``Ściana``

Ostatnie 2 miesiące były bardzo intensywne. Dopiero, gdy mieliśmy już cały materiał stworzony i poprawiony zaczęliśmy pracę nad tytułem i podtytułem. O ile ogólne pomysły na tytuł były wcześniej spisywane, to dopiero teraz głowiliśmy się nad odpowiedzią na pytanie: Co jest esencją tej książki i jakie słowa najbardziej oddają jej treść. Bardzo ciekawe, jak i trudne doświadczenie polegało na tym, że wiedzieliśmy o czym jest książka i mieliśmy około 50 różnych słów na opis tego co zawiera, jednak nie potrafiliśmy wybrać esencji. Książka jest wielowymiarowa i dotyka zagadnień z kilku perspektyw. To jest jej ogromna wartość i treść jest spójna, gdy spojrzy się na wszystkie 4 rozdziały i epilog. Jednocześnie znalezienie kilku słów, które opisują złożoność była nie lada wyzwaniem.

Wnioski:
Albo trzeba było zacząć 2 lata temu od tytułu i się tego trzymać, albo zaakceptować drugą wersję, którą zrealizowaliśmy – odbyć własny coaching ze sobą jako autorami i poszukać esencji. To był trudny, ale ważny proces. Dzięki niemu jeszcze lepiej wiem, jak pomagać innym odnajdywać ich kierunek, ich esencję osobistą albo esencję marki.

Co się nie udało

Ktoś powie, że to co napiszę obniży mój wizerunek. Ale to powie tylko ten, kto żyje w zakłamaniu i przedświadczeniu, że biznes jest prosty i trzeba mieć ciągłe sukcesy. Nikt tak nie funkcjonuje. Nawet jeśli ktoś ma 1-3 lata hossy na wszystkich frontach, to przychodzą trudne momenty lub po prostu nie wszystko wychodzi. Zaakceptujmy to i uczmy się, zamiast udawać, że wszystkim wszystko wychodzi.

01.

Kumulacja kosztów

We wrześniu, gdy kumulacja kosztów sięgała zenitu (dwie Akademie online, książka, kończenie strony www) trzech dużych klientów podjęło decyzję o wstrzymaniu inwestycji w rozwój swoich ludzi oraz w program doradczy, przez co duże zasoby gotówki nie przypłynęły do nas. To było dla nas duże zaskoczenie. Jednocześnie dwóch klientów zalegało z płatnościami. Jeden ponad miesiąc, drugi prawie 3 miesiące. Nie były to małe kwoty na poziomie kilkunastu tysięcy 🙂

Wniosek:

  • musimy mieć większe zabezpieczenie w projektach, które się dzieją lub na które tworzymy oferty. Do tej pory jeśli jakiś klient się wycofywał lub wstrzymywał, to był jeden na 3-5 projektów. Teraz było to 3/3. Więcej działań sprzedażowych musi się odbywać równolegle, z większą ilością firm i klientów indywidualnych musimy w każdym miesiącu rozmawiać, aby nie być narażonym na takie decyzje klientów.

02.

Rok jest najlepszy w historii, ale nie zrealizowaliśmy w pełni planów zysków firmy

Osiągnęliśmy 87% planowanych zysków. Wynika to z większych kosztów firmowych oraz braku tych projektów, które były zaplanowane na jesień. Te 13% były dla nas bardzo ważne i trudne do przełknięcia. Spowodowały opóźnienia we wdrażaniu nowych rzeczy lub przesunięcie ich na 2019 rok. Cieszę się, że ten rok był lepszy od 2017, ale mógł być znacznie lepszy.

Wniosek:

  • zdecydowanie lepiej zorganizować sprzedaż, aby być mniej narażonym na decyzje klientów.
  • należy wyskalować sprzedaż B2C i B2B

03.

Nie stworzyłem etiud filmowych

Planowałem w tym roku stworzyć pierwsze profejsonalne nagrania w ramach przygotowań do mojej drogi producenta i scenarzysty filmowego. Wynika to ze zbyt marzycielskiego myślenia o tym projekcie. Zabrakło realnego rozpisania planu, kalendarza, procesów. Przy intensywnym roku brak jasnego planu uniemożliwia spontaniczne działania.

Wniosek:

  • zaplanować precyzyjnie budżet i czas i podjąć decyzję kiedy w 2019 lub ewentualnie 2020 mogę zacząć realizować etiudy filmowe
  • pamiętać, że nic bez strategii tak naprawdę nie wyjdzie. Marzycielskie podejście jest dobre na początek, aby mieć iskrę, ale nie wystarcza do realizacji. Przynajmniej u mnie tak to działa.

04.

YouTube jeszcze nie ten

Blog aktywowałem w tym roku na poważnie i pozwoliło to na systematyczne publikacje. Długo dojrzewałem do podcastów, ale uruchomiłem je. Jednak kanał YouTube cały czas miał swoje przeboje. A bardziej ja z nim cały czas meandrowałem. Od kilku lat szukam takiej formy, która byłaby spójna, miałbym na nią czas i trafiałaby do widzów. Od września chciałem wprowadzić biznesowo-artystyczną formułę. Miałem ciekawą wizję, która bardzo mnie zainspirowała. Gdybym był blogerem, zrobiłbym to. Ale głównie jestem doradcą dla firm, coachem dla ludzi. I nie rozdwoję się. Na wszystko przyjdzie czas.

Wniosek:
Od miesiąca dopiero rozumiem, że głową ściany nie przebiję, dlatego realizuję YouTube jako połączenie artykułu cotygodniowego i nagrań podcastu. Czy to finalna wersja? Na pewno nie. Ale pozwala mi to zachować ciągłość.

05.

Brak współpracy z jednym z partnerów

Tutaj nie mogę podać wiele szczegółów. Ale trochę żałuję (choć nigdy nie wiadomo co byłoby, gdyby…), że ta współpraca się nie rozwinęła. 2017 rok pokazał, że jest potencjał. Jednak nie wyszło. Zobaczymy co przyniesie 2019.

Wniosek:
Pamiętać, że nie z każdym musi wyjść. Pamiętać, aby nawiązywać więcej kontaktów, bo to, że na początku z kimś jest fajnie i są deklaracje o chęci współpracy, nie wystarcza. Wszystko może nagle zniknąć.

Coś się kończy, coś się zaczyna

Zamykam firmę 8Levels, którą razem ze wspólnikiem Wojtkiem Gabryelczykiem założyliśmy w 2015 roku. Wojtek poszedł w kierunku rekrutacji, jest świetnym headhunterem stanowisk menadżerskich. Firma przechodziła przez kilka faz zmian, mieliśmy małe sukcesy, ale nie ukształtowaliśmy z niej bytu biznesowego, który byłby wystarczająco konkurencyjny i nie pokrywałby się z naszymi głównymi firmami. Kiedyś napiszę o tym więcej, bo wiele ważnych lekcji wypływa z tej przygody. Z Wojtkiem pozostajemy w bardzo dobrych relacjach, współpracujemy przy projektach Instytutu.

Nawiązałem współpracę z Result Champs, stworzoną przez Krzysztofa Łopatka i Anne Pilawę, świetnych doradców strategicznych, którzy w swojej pracy koncentrują się na jednym: jak mogą pomóc swoim klientom zwiększać zyski swojej firmy. Od kilku lat przymierzałem się do rozwoju w tym kierunku, ale brakowało partnerów, z którymi mógłby to robić. Dzięki temu od 2019 będę mógł łączyć moją specjalizację doradztwa w zakresie psychologii zmiany, zarządzania zmianą i psychologii strategicznej z twardym, analitycznym doradztwem ukierunkowanym na realne, konkretne wyniki firmy.

Osobiście

Moimi celami osobistymi w ramach rozwoju siebie jako człowiek, przedsiębiorca, doradca na 2018 rok były poniższe CEMKi (tak nazywam w książce “Ściana” profil człowieka: Cechy, Emocje, Mentalność, Kompetencje)

  • Cel: cieszyć z tego co się ma, robić swoje
    Zrobiłem tutaj znaczny postęp. Poczucie wdzięczności za małe i duże rzeczy była kiedyś dla mnie trudnością. Moja potrzeba tworzenia, ambicja osiągania powodowała wielokrotnie napędzenia silnika we mnie, który nakręcał na więcej, ale nie zauważał co mam. A nawet jeśli to widziałem, to tego nie czułem, nie doceniałem w pełni. W tym roku zrobiłem tu duży krok naprzód.
  • Cel: Większa cierpliwość do pierdół
    W trzecim kwartale tego roku zauważyłem w końcu postęp. Przynajmniej w 10 różnych sytuacjach zamiast mieć ścisk w brzuchu albo gardle, który powodował kiedyś wkurzenie, teraz mam luz. Nie jest jeszcze idealny spokój, ale widzę zmianę tego nawyku i reakcji.
  • Cel: Chodzić systematycznie na siłownię i ćwiczyć
    Przez pierwsze pół roku, do końca czerwca chodziłem 2-3 razy w tygodniu na trening. Pobudka 5:20/30, na siłowni byłem 5:40/50. Do 7:00 ćwiczyłem. Jednak 4 wyjazdy na wakacje w lipcu i sierpniu rozbiły ten rytm i od września ciężko było mi wrócić. Zacząłem odczuwać zbyt duże zmęczenie budząc się o 5:30. Był to wynik wypadnięcia z rytmu, ale też bardzo intensywnego okresu, który zaczął się od końca sierpnia i trwał do końca listopada (nowa strona, nowe szkolenia online, kończenie książki i wydawanie jej, wstrzymanie się 3 dużych klientów i praca nad nowymi). Ciało i umysł potrzebowały tych 60-90 minut więcej. Stwierdziłem, że nie będę nadszarpywał kondycji. Na pewno plusem jest to, że pomimo braku ćwiczeń zachowałem zdrowy tryb jedzenia, nie przytyłem. Ten aspekt został zadbany. Zacząłem kilka razy w tygodniu w grudniu ćwiczyć w domu. W 2019 na nowo chcę wrócić, ale być może nie w rytmie tak bardzo porannym. Jeszcze nad tym główkuję. Na pewno jednym z celów esencjonalnych jest to, aby zabezpieczyć się przed wypadaniem z rytmu oraz większą intensywnością pracy – aby te rzeczy nie powodowały wypadnięcia z rytmu. Gdy kończę pisać ten artykuł, jestem pod 4 dniach porannych treningów w domu oraz jednym wieczornym. Wracam do rytmu. Kluczowe jest, abym dbał o poczucie przestrzeni w głowie i regenerację umysłu – to mi daje energię do ćwiczeń W przeciwnym wypadku potrzebuję więcej odpoczynku, a mniej wysiłku fizycznego.

Plany na 2019

Konkretne strategiczne cele będziemy jeszcze doprecyzowywać do końca stycznia. Niektóre będą określone precyzyjnie w czasie, inne będą założeniami / azymutami, które nadają kierunek, ale nie nastawiamy się na konkretne KPI (kluczowe wskaźniki efektywności). Teraz dzielę się różnymi planami, na których mi zależy. Nie są to wszystkie założenia. Świadomie trzech projektów na pewno nie ujawnię, z kilku przyczyn. Jeśli wszystko się uda, tak jak planujemy, podzielę się tymi informacjami.

Biznesowo

  • Wdrożenie do 10 firm we współpracy z zarządem i dyrektorami programu Change Management Academy by Change Value Process
  • Przeprowadzić 20 występów dla firm na wewnętrznych konferencjach
  • Sprzedać kolejne 2 tysiące egzemplarzy książki “Ściana”
  • Zrealizować minimum 4 projekty doradztwa strategicznego, ukierunkowane na zwiększenie zysku naszych klientów w ciagu 6-12 miesięcy we współpracy z nowymi partnerami
  • Rozpocząć z kolejnymi klientami elitarny kurs Szkoły Doradców CVP
  • Ustalić czy wrócić do szkoleń otwartych – do zastanowienia się i przetestowania: czy to możliwe czasowo, czy to opłacalne
  • Rozwinąć działanie testów osobowości, archetypów, mierników sukcesu, wypalenia
  • Nawiązać współpracę z większą grupą współpracowników w internecie oraz influencerami, aby współpracować przy idei Wewnętrznego Przełamania i przeciwdziałać wypaleniu
  • Przygotować się do wdrożenia lub wdrożyć (do ustalenia) aplikację na iPhone i Android
  • Zaczać projektować i wdrożyć na pierwsyzm poziomie nowego czlonka zespołu o imieniu “L.E.N.A.” – czyli inteligentną asystentkę cyfrową dla naszych klientów na platformie online – aby wspierała w rozwoju, motywowała, pomagała w przechodzeniu przez zmianę
  • Kontynuować systematyczną publikację podcastów, artykułów i video na YouTube
  • Przygotować tak kalendarz sprzedaży i realizacji projektów, aby w okresach “biernych” nie było przestoju
  • zwiększyć o minimum 40% bazę maili, FB, Insta, Lin i YT. Znaleźć metody i drogi na zwiększenie bazy o 400%
  • Obserwować trendy, zmiany na rynku, w branżach. Reagować na nie i je wyprzedzać
  • Wdrożyć systematyczną sprzedaż produktów online, która w minimalnym stopniu będzie mnie osobiście zangażowała. A tym samym usamodzielnić mocno część ekipy, aby potrafili sami kreować akcje marketingowo-sprzedażowe
  • Wprowadzić do zespołu nowe osoby: handlowiec, marketer, copywriter, analityk Big Data
  • Odłożyć na konto oszczędnościowe firmy i prywatne o 100% więcej niż dotychczas, aby zabezpieczyć środki na wypadek kryzysu gospodarczego, który może nastąpić w ciągu 2-3 lat. Jednocześnie inwestować w rozwój kompetencji swoich i w firmie, aby w czasach kryzysu być wsparciem dla ludzi i firm, a jednocześnie umożliwiać zarobki
  • Znaleźć więcej czasu na czytanie i pisanie oraz nagrywanie contentu
  • Przygotować się lub napisać czwartą książkę. Prawdopodobnie z Kamilą
  • Rozpocząć pierwsze projekty zagraniczne w języku angielskim
  • Być otwartym na wszelkie zmiany duże i małe, być uważnym na adaptowanie się do zmian. Akceptować zmiany, podążać za nimi. Zawalczać o to, o co się da, ale nigdy kosztem zdrowia, finansów. Ryzykować, ale w granicy balansu życiowego. Marzyć ambitnie i zachować pokorę. Dociskać tam gdzie można, odpuszczać tam, gdzie trzeba.

Osobiście-biznesowo

  • Zacząć wdrażać pierwsze działania w ramach projektu “Produkcja filmowa Dębowskiego” ukierunkowane na realizacje mojego marzenia i celu biznesowego, aby wejść w kinematografię w ciagu najbliższych 7-10 lat lub wczesniej i tworzyć filmy na miarę “Billions”, “Wilk z Wall Street”, “McImperium”, “Suits”
    • Napisać pierwsze fragmenty scenariuszy
    • Poznać wspaniałe osoby z produkcji – producent, scenarzysta, reżyser, operator kamery, montażysta, oświetlenie, aktorzy
    • Nagrać 3-4 pierwsze etiudy po 10-20 minut, aby w drugiej połowie roku opublikować je na YouTube
    • Plan hiper-ambitny tzw. Wizja2 (wizja do kwadratu)
      • nawiązać współpracę z najlepszymi aktorami, scenarzystami, operatorami, dźwiękowcami, montażystami i reżyserami w branży
      • nawiązać współpracę z HBO / Netflix i zainteresować ich moimi produkcjami
  • Mieć jeszcze więcej luzu, radości z prowadzenia firmy, tworzenia biznesu, sprzedaży, negocjacji, marketingu – aby wyzwania były tlenem, a nie dwutlenkiem węgla, aby wysiłek biznesowy doładowywał i dawał lekkość, a nie obciążał i męczył
  • Być jeszcze bardziej gotowym na duże projekty, dużą odpowiedzialność, dużą skalę
  • Szybciej podejmować odważniejsze decyzje. I tak jest już lepiej niż w 2016 czy 2017, ale wciąż nad tym CEMKiem chcę pracować
  • Być otwartym na wszelkie zmiany duże i małe, być uważnym na adaptowanie się do zmian. Akceptować zmiany, podążać za nimi. Zawalczać o to, o co się da, ale nigdy kosztem zdrowia, finansów. Ryzykować, ale w granicy balansu życiowego. Marzyć ambitnie i zachować pokorę. Dociskać tam gdzie można, odpuszczać tam trzeba.

Osobiście

  • Kontynuować
    • dbałość o balans, spokój wewnętrzny z połączeniem idei 3DO (domykaj, dociskaj, doszliuj)
    • cotygodniowe wyjścia wieczorne oraz codwutygodniowe wolne piątki z Kamilą
    • pięlęgnowanie przyjaźni i małżeństwa z Kamilą. Celebrować 10-lecie małżeństwa.
    • poświęcanie czasu dla synka, wieczory i weekendy. Nie pracować wieczorami.
    • czas na czytanie
    • cierpliwość
    • czucie wdzięczności i uważności na to co się ma, kogo się ma, kim się jest
    • naturalność połączoną z profesjonalizmem
    • kontakt ze sobą na głębszym poziomie, aby zachowywać łączność z duchowym wymiarem siebie i życia, dostrajać się do pola, do energii. Ufać sobie, życiu
    • ambicję i wiarę w siebie, w firmę, w sukces, w cele z jednoczesnym zachowaniem pokory, akceptacji tego co nieprzewidywalne i nie oczekiwaniem nadmiernie. Tworzyć, kreaować jednocześnie skupić się na drodze, a nie tylko na celu
  • Wrócić na siłownię lub odnaleźć nowy sposób treningu, aby zachowując podobną wagę wyćwiczyć mięśnie nóg, rąk, brzucha, pleców, klatki piersiowej
  • Dokończyć ostatnie elementy mieszkania, do którego wprowadziliśmy się rok temu i wyposażyć cały taras
  • Co 3 miesiące wyjechać na mini wakacje, a dwa razy w roku na duże wakacje
  • Przygotować synka do szkoły
  • Być otwartym na wszelkie zmiany duże i małe, być uważnym na adaptowanie się do zmian. Akceptować zmiany, podążać za nimi. Zawalczać o to, o co się da, ale nigdy kosztem zdrowia, finansów. Ryzykować, ale w granicy balansu życiowego. Marzyć ambitnie i zachować pokorę. Dociskać tam gdzie można, odpuszczać tam trzeba.
01.

Jeśli czujesz na początku roku chaos, nie masz wyciągnętych wniosków z 2018, nie umiesz tego zrobić i potrzebujesz podsumować 2018 i dobrze zaplanować 2019

To umów się na dwie sesje doradcze, które Ci w tym pomogą. To może wystarczyć, a może będzie potrzeba więcej. Zobaczymy. To jest minimum, jeśli chcesz być efektywny. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

02.

Jeśli Twój zespół lub Twoja firma potrzebujecie strategicznego warsztatu, bo macie chaos na początku roku

To jak najszybciej musicie odbyć Warsztat: Spójna strategia, większe skuteczność  – czasami potrzeba 3h warsztatu, czasami 2 dni. Zadzwoń i porozmawiamy o tym, której opcji potrzebujecie. Nie warto marnować stycznia na chaos, który spowoduje słaby kwartał. Nie każdy ma umysł uporządkowany i strategiczny. Możecie być lepsi w innych działaniach. Ja pomogę Wam zyskać spójność i efektywność dzięki uporządkowaniu strategii działań. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

03.

Jeśli chcesz pomagać innym w rozwoju ich kariery, biznesu, aby osiągali wyniki, na których im zależy

To zapisz się do Szkoły Doradców. Ludzie potrzebują według mnie dwóch rzeczy: wsparcia w poukładaniu wewnętrznym oraz doradztwa biznesowego. Zwykły coaching się kończy. Nie szkol się ze zwykłego coachingu. Rynek potrzebuje i będzie potrzebował innych działań.

Zapisy w 2019 roku ruszyły i dzięki indywidualnemu podejściu, możesz dołączyć w tym miesiącu. Zapytaj o aktualną cenę: kamila@adamdebowski.pl

 

Dowiedz się co wpłynie na Twoje zarobki i skuteczność w kolejnych latach

i zwiększ swoje przychody oraz wyprzedź konkurencję

Podaj swoje imię oraz adres e-mail, aby pobrać bezpłatne fragmenty książki „Ściana” i dołączyć do ponad 10 000 osób, które co tydzień otrzymują bezpłatne artykuły z zarządzania, psychologii biznesu i zmiany.

Administratorem Twoich danych osobowych będzie Instytut Liderów Zmian S.C. z siedzibą w Warszawie (00-728) przy ul. Kierbedzia 6/92, NIP: 9512232706, REGON: 141163520. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych znajdziesz w Polityce prywatności.

Adam Dębowski

Adam Dębowski

Od 2006 roku pomagam ludziom i firmom w większej skuteczności zarządzania zespołem i zmianą. Wspieram w rozwoju przywództwa i w osiąganiu lepszych efektów w krótszym czasie. Wspieram zespoły w polepszaniu komunikacji i współpracy. Uczę, jak pokonywać opór.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *